2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Wiktoria has read 20 books toward her goal of 52 books.
hide

Friday, October 7, 2011

Dalej o Doctorowie

Niestety, w dalszym ciągu choruję, ale co gorsza zaczęło mi się lać z nosa i oczu - i to dosłownie - co nie sprzyja czytaniu, ani tym bardziej pisaniu. Przeczytałam trochę esejów Doctorowa z książki Context, niektóre z nich były interesujące, ale potem zaczęły się pojawiać artykuły opisujące głównie różne rozwiązania biznesowe wymyślone przez autora, związane głównie z jego bardzo krytyczną opinią na temat obecnego systemu praw autorskich. Wszyscy, którzy przeczytali jakąś inną książkę Doctorowa, doskonale wiedzą, jakie są poglądy tego pana na tą właśnie kwestię. Wcześniej czytałam już zbiór opowiadań Doctorowa A Place So Foreign And Eight More oraz jego pierwszy zbiór esejów Content. Może dlatego artykuły zebrane w tomie Context są dla mnie nudne, bo po prostu powtarzają to, co już wcześniej przeczytałam u Doctorowa? Jednak jeśli ktoś nie czytał jeszcze żadnych utworów tego autora, to jeśli chodzi o eseje, radzę zacząć raczej od wcześniejszego Content. Wśród komentarzy na Goodreads można przeczytać m.in. że najnowszemu zbiorkowi esejów brakuje jednego tematu przewodniego, co sprawia, że poszczególne artykuły łączy niewiele ponad to, że znalazły się w jednym tomie, a całość jest chaotyczna. Choć nie skończyłam jeszcze książki, wydaje mi się, że opinia jest trafna. Parę artykułów było dosyć ciekawych, jednak przez większość przebijałam się tylko dlatego, żeby dać książce szansę. Może do końca jakość artykułów się poprawi i więcej będzie tych wciągających. Ogólnie rzecz biorąc to lekka lektura, w sam raz na chorobę, kiedy nie czyta się raczej arcydzieł ani utworów, z których chce się jak najwięcej zapamiętać. A zawsze to jakiś sposób na kontakt z językiem angielskim. A ponieważ książkę można pobrać za darmo ze strony autora, nic nie ryzykujemy, jeśli się nie spodoba, możemy ją po prostu wykasować.

Na zakończenie zupełna zmiana tematu; link do zbioru artykułów o świecie Lodu i Ognia GRR Martina. Choć hasło rodu Starków mówi o zimie, czytałam pierwszą część cyklu w samym środku upalnego lata, i seria kojarzy mi się z tą ciepłą porą roku. Artykuły są po angielsku i zawierają sporo spoilerów; mnie to nie przeszkadza, nie wiem, kiedy uda mi się dotrzeć do drugiego tomu, więc nawet cieszę się, że już teraz mogę poznać dalsze losy bohaterów. Jeśli ktoś też jest spragniony takiej wiedzy, zapraszam do czytania.Link

No comments:

Post a Comment