2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Wiktoria has read 20 books toward her goal of 52 books.
hide

Tuesday, August 9, 2011

Kindle for PC

Dzisiaj mamy w domu remont, więc napiszę tylko krótki post, o programie do e-booków, który odkryłam wczoraj. Chyba każdy miłośnik książek i nowych technologii słyszał o czytniku e-booków wyprodukowanym przez amerykańską księgarnię internetową Amazon - Kindle. Czytnik charakteryzuje się wysoką jakością, ale - co dla wielu osób stanowi poważną wadę - można na nim odczytywać jedynie e-booki w zabezpieczonym formacie Amazonu, a co za tym idzie, nie otworzymy na nim e-booków zakupionych w polskich księgarniach, np. w Empiku. Można oczywiście bez problemu przeczytać na nim pliki niezabezpieczone, ze stron typu Gutenberga. Dla mnie osobiście nie jest to żaden problem, przeważnie czytam literaturę w języku angielskim, więc wydaje mi się, że taki czytnik byłby dla mnie nawet odpowiedniejszy niż te polskie. Czytnik zamawia się ze strony amerykańskiego oddziału Amazona, więc aby go zdobyć, musiałabym pokonać obawy przed płaceniem kartą w internecie :) Okazuje się jednak, że można czytać książki w formacie Kindle, nie mając samego urządzenia. Wystarczy ściągnąć program Kindle for PC. Wraz z aplikacją dostajemy trzy darmowe książki. Jednak można używać programu zupełnie bez opłat, jako że na stronie Amazonu znajdziemy wiele e-booków, dostępnych do bezpłatnego pobierania, głównie klasykę literatury z domeny publicznej,ale również utwory współczesnych twórców, którzy zgadzają się na taką dystrybucję. Mnie najbardziej spodobała się opcja pobierania darmowego fragmentu. Ściągnęłam sobie "sample" drugiego tomu "Pieśni lodu i ognia" - okazało się, iż ten darmowy fragment jest dość obszerny. Spodziewałam się najwyżej kilku stron, tymczasem plik zawiera prolog i cały pierwszy rozdział.Nie przeczytałam jeszcze tego darmowego fragmentu w całości, dotarłam na razie do drugiego rozdziału, więc nie wiem, czy jest on skrócony, czy też obejmuje całą jego treść. Sądzę jednak, że w darmowym fragmencie nie będzie więcej, jak prolog i dwa rozdziały, ale i tak jest to bardzo dużo, jak na bezpłatną próbkę, w każdym razie więcej, niż można znaleźć na stronie internetowej George'a Martina. W programie symulującym Kindle czyta się bardzo wygodnie.

Jeszcze inną bardzo przydatną funkcją są słowniki. Klikamy na słówko, pobieramy słownik - są do wyboru dwa angielskie: New Oxford American Dictionary i Oxford Dictionary of English oraz niemiecki Duden. Po zainstalowaniu słowników, możemy klikać na trudne słówka prawym przyciskiem myszy, a pokaże się definicja; zawiera ona również wymowę słówka, przykładowe użycie w zdaniu i jego etymologię (w przypadku słownika amerykańskiego). Nie trzeba już notować trudniejszych słówek i szukać ich w tradycyjnym słowniku, można sprawdzić ich znaczenie natychmiast, podczas czytania. Szkoda, że nie można utworzyć sobie listy z tych słówek do późniejszej nauki,może zresztą taka funkcja jest, tylko ja jej nie znalazłam. W każdym razie korzystanie z programu Kindle for PC nastawiło mnie pozytywnie do tego czytnika, i być może w przyszłości zdecyduję się na zakup tego właśnie urządzenia. Więcej na jego temat można przeczytać na blogu Świat Czytników, poświęconym w przeważającej części właśnie czytnikowi Kindle.

A zatem, miłej lektury :)

No comments:

Post a Comment